Témaindító hozzászólás
|
2006.06.04. 23:07 - |
Itt dumálhattok mindenféléről, ahogy a cím is mutatja......de csak kultúráltan!:) |
[23-4] [3-1]
Links again... wáááá!
híd:
http://www.vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=166033
http://www.kdnp.hu/index.php?type=cikk&cikkid=1360
http://www.nol.hu/budapest/cikk/422695/
http://nappal.hu/page/cikk/e/10/4468/1
http://varos.blogter.hu/?post_id=119288
Multi:
http://www.mfor.hu/cikk.php?article=25176
http://www.progressziv.hu/index.php?link=magazin.tmp&sz_id=854&funk=5
http://www.bbj.hu/thisweeksbbj/news_9361_zolt%25C3%25A1n+nov%25C3%25A1k.html
vasút:
http://www.mav.hu/belso.php?kat=2764
Ha így sem lesz jó.... áhhhh.... nem úgy jeleníti meg ez az idióta gép a fórumot, ahogy kéne. Mind1. A szöveget meg hámozd ki lentről. :))))) |
Tessék.
MArgit-híd: Azért kicsit döbbenet. Érdemes fotókat is nézegetni.
http://www.vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=166033
http://www.kdnp.hu/index.php?type=cikk&cikkid=1360
http://www.nol.hu/budapest/cikk/422695/
http://nappal.hu/page/cikk/e/10/4468/1
http://varos.blogter.hu/?post_id=119288
a 2008-at tényleg a tv2-n hallottam, azonban a honlapra érve nem találtam, hol lehet keresni az archív híreket, bocsi, de remélem ,ennyivel is beéred. Ha a dátum csak találgatás is, a felújítás halaszthatatlan... lenne. De hogy higgyem el a 2009-et ezek után? Rég meg kellett volna tenni ezt a lépést.
Multi.
Azért keresek olyat is, amin kép is van.
http://www.mfor.hu/cikk.php?article=25176
http://www.progressziv.hu/index.php?link=magazin.tmp&sz_id=854&funk=5
http://www.bbj.hu/thisweeksbbj/news_9361_zolt%25C3%25A1n+nov%25C3%25A1k.html <- ehhez van kép is, azzal a képpel pedig, amin ketten vagyunk, hétvégéig várnod kell, mert nem vagyok otthon.
Vasút.
Talán a térképen egyértelműen látszik, hogy meg lehetne oldani a személyszállítást. Nem? De. Teremtsék meg a körülményeket. Mit is mondtál, blődség a városon keresztül vezetni a síneket? Magam is megelpődtem, mennyi sín megy a városban! Kehh, csak kezdhetnének is vele valamit.
http://www.mav.hu/belso.php?kat=2764
Voilá.
Kellemes olvasgatást. Ha néha nem is süti tuti pontos adatot írtam, de igazam van. De neked is igazad van, legközelebb úgy utána nézek, hogy ide már csakis süti tuti pontos adatokat írhassak. Szóval. Miről is beszéltél, hiteltelenség? És még mindig nem mondtad meg, kinek vagyok elkötelezve. Ahogy azt sem idézted ide, hogy mikor állítottam azt, hogy a 4-es metró elveszi az iskoláktól a pénzt. Azt a néhány mondatot sem fejtetted ki bővebben, amire megkértelek. Kívácsian várom. :)
Tudod Vik, részedről nem érv, hogy lehülyeségezel valamit. Ki a hiteltelen meg a buta meg a blőd? Köhög a bolha. Ha ezek után még én, akkor már tényleg nem tudok mit mondani. Először kicsit körbejártam, aztán kifejtettem, aztán megemlítettem a forrásaimat, de úgy tűnt, az én szavahihetőségemet cáfolod (bár nem tudom, mire fel), így most ide tettem néhány linket. Elhiszed most már, amiket leírtam? És tulajdonképpen az egész szövegelés csak azért ment, hogy bebizonyítsam, az országban sokkal égetőbb problémák vannak, mint hogy hülyeségekre szarjuk a pénzt. És az égető problémába az iskola is beletartozik. Nem állapot, ami most megy. Ennyi a lényeg, de neked ennyit kell magyarázni.
Köszöntem. |
Mellesleg te sem nagyon pöttyintettél ide semmit a cáfolataidhoz. Az az egy meg nem igaz, mint már lentebb megírtam, remélem, kiszámolod, és fogod látni. |
Linket a hamisításról? Szerinted ki a franc ír meg ilyeneket? Gondolkozzál már, ember! Én onnan látom, hogy 1: oda járok, tehát látom a szememmel, hogy az 52% nem lehet igaz. De legyen neked egy kis számolósdi: minden teremben van 4 sor pad, minden sorba 8 ember fér, tehát, hány ember fér el egy teremben? Az osztályunk létszáma 36-tal indul, ebből egy elment, egyet kirúgtak. Mennyi maradt? De van olyan osztály, ami még mindig teljes (36 fő) létszámmal van. Másik számolósdi: a kirakattermekben 10, 12 kirakat van. Egy csoport 12 főből áll. Mennyi kirakat jut egy emberre? Harmadik: az épület 200 diák oktatására alkalmas. A felvételi keretszám 90 fő, ezt persze túl szokták haladni. Idén pl 4 első osztályt indítottak, minden osztályban 36 fő volt. Mennyivel lett túlhaladva a keretszám? A második évfolyamban is 3 v 4 osztály van, de a kedvedért utánanézek pontosan. Minden osztály 3 csoportra van osztva, ezekben legalább 10 fő van. Kérdésem a következő: a fent említett adatok alapján az az állítás, miszerint az épület kihasználtsága 52%-os, igaz-e? NA EZÉRT HAMISAK AZ ADATOK! Számold ki! Lehetetlen, h 52% legyen, márpedig a levélben, amit az iskola kapott, ez állt, a saját szememmel láttam. Hogy honan láttam? A diákönkormányzat vezető tanára megmutatta mindenkinek. Link az eszed tokja. Józan paraszti ésszel felfogható. Csak te nem bezárásra/összevonásra ítélt intézmményben tanulsz, és nem látod.
Egyébként. Állítólagos xy. forrás egy témában volt, ha jól emléxem, szal nem tudom, mi a jófenét általánosítasz. A többihez volt rendes forrásom. Jah, vagy a multivilágosra célzol? A bátyám történetesen a Kraft Foods ügyvezető igazgatója Magyarországon, ha nem hiszed, linket is adok, de be is szúrok egy képet, amin ketten vagyunk, csak hoyg elhidd, az a fickó, akit mutatok neked az interneten, tényleg a bátyám.
Vagy melyik a nem hiteles? A margit-hidas? Ha néztél volna tv-t a nyáron, akkor te is tudnál róla. Két hírhez is volt köze. De a kedvedért rákeresek.
Keleti-nyugati: újság, drágám, olyan újság, amit a vonatfanok szoktak olvasni, Péter történetesen az, és minden hónapban megveszi. Mellesleg évek óta tájékozódik ilyesmik felől, de ha kell, akkor ide is keresek neked valamit.
Szóval mi nem érdemel itt hitelt? |
Hahó!
Először írtam én is ilyen szép hosszú választ neked, de rövire zárva a dolgot inkább csak megköszönöm, hogy te magad mutattad meg, hogy tkp. nincs semmi hitelt érdemlő, amire hivatkozhatnál (nem, az "xy-tól hallottam" stílusú dolgok tényleg nem elemei a halmaznak... :)), pedig enélkül egy olyan állítás pl., hogy adatokat hamisítottak, nos, maximum egy lesajnáló mosolyt, ha kaphat :).
Ez persze indirekt megint felvetné az objektivitás kérdését, de inkább ne menjünk ilyen messzire... te úgy próbálod beállítani, hogy én abszolút szubjektíven közelítek a kérdéshez (ami természetesen nem igaz, de amíg nem vagy hajlandó legalább egy linket idelökni pl. az előbb említett hamisításról, addig - elismerem - nincs más kapaszkodód :)), szerintem meg neked nincs semmi rálátásod a dolgokra, ami lehet nem így van, de ezzel a pár hozzászólásodal számomra sikerült bizonytanod. |
Vik!
Bántja a csőröd, hogy abba akartam hagyni ezt a vitát. Azért akartam, mert úgy vettem észre, hogy egyéltalán nem gondolkoztál el azokon, amiket én leírtam. De mit is várjak tőled, úgyse fogod megváltoztatni a véleményed.
Viszont a kedvedért, akkor most ízekre szedem a kis válaszodat, sőt, mindenhová példát is teszek, megmondom, melyik infó honnan való, stb, hogy megnyugodjon a lelked, nem csak belekiáltom a világba az igazságomat és csók.
A "fenejó" jelző elismerem, hogy erős túlzás volt részemről. De: olyan köze van az eredeti témához, hogy: ha szarban vagy, akkor először abba adsz pénzt, ami tényleg kell, és utána jöhet a többi. A társadalmi élet két alapja az egészség és a tudás. Most pont ebbe a kettőbe nem akarnak pénzt adni, sőt, innen akarnak pénzt elvenni. 1: az eu nem a 4-es metróra adott támogatást, hanem az ország rendbehozatalára (infó: akármelyik híradó). persze rengeteg kiskapu létezik az ilyen dolgok kijátszására, hogy hadd menjen már máshová a pénz, nameg tudod, kis országunkban hagyomány, hogy mire bármi látható munkálkodás is kezdetét veszi, a kapott összeg jelentős hányada már el is folyt néhány zsebbe, mert a papír keresztülment rengeteg ember kezén. Elég sokat tapasztalt emberkétől van az infó, többet látott már, mint te. És nem, nem az apám mondta :) Na de, hogy az 1-es pontnál maradjunk: ha arra költik a zsettát, amire való, akkor talán nem lennénk ekkora xarban. 2. de ha már mégis xarba hozta magát az ország, akkor talán a fontos dolokkal kéne foglalkozni, vagy nem? és ennek az egész hülyeségláncolatnak csak egy kicsi szemecskéje a 4-es metró, csak azért emeltem ki, mert erről a hülye is tudja, hogy marha drága. 3. "Nem azért zárnak be iskolákat, mert a 4-es metró veszi el előlük a támogatást... ezen kár tovább lovagolnod." Hol mondtam én ilyet? Idézd már ide! Azt nem értettem és nem értem ma sem, hogy ha xarban vagyunk, miért az ilyesmivel kell foglalkoznunk? Mert ha fontos dolgokkal foglalkoznának, akkor talán nem lenne szükség a kórházak, iskolák bezáratására.
És most akkor itt folytatnám: kórház: miért kell őket bezárni? Már három évvel ezelőtt, mikor engem műtöttek, a 3. nap reggelén hozták a zárójelentésemet. Küldtek haza, mert NINCS ELÉG ÁGY! Iskola: már megbocsáss, de melyikünk jár abba a suliba? Te, vagy én? Mert javíts ki, ha tévednék, de ÉN vagyok az kettőnk közül! Akkor hadd tudjam már jobban, hogy mennyire van kihasználva az épület! A tanáraink is hülyeségnek találják azokat a számadatokat, no nem elfogultságból. Tudod, marha kényelmetlen úgy órát tartani, hogy látod, hogy néhány ember nem tudja rendesen elvégezni a feladatot, mert NINCS HELYE! De egyszer tipegj be, és megnézheted a saját szemeddel. A hamisítás szó neked ismeretlen? Pedig itt ennyiről van szó. Az adatokat meghamisították. Mégis kik készítették a statisztikákat? Gondold már végig! És olyan ember, aki nem a saját szemével látja a dolgokat, persze bekajálja a hülyeséget, mint te is. Hogy honnan veszem, hogy az ingatlan miatt akarják az iskolánkat? Közvetve a Fővárosi Önkormányzattól. Eladták az épületet. Ennyi, kész. Amúgy kérdezem: milyen demokratikus állam az, ahol a szakvélemény megkérdezése nélkül döntenek valamiről? Vagy a szakvélemény ellenzése ellenére mégis képesek valamit megcsinálni? Ez mi? Kis drágám, ha már a szavazatszámlálást szóbahoztad: ha valami érvénytelen, akkor mit kezdesz vele? "Mellesleg az elméleted számomra felvet(ne) több kérdést is: miért pont azokat az iskolákat? Miért így? Hiszen te mondtad, hogy nem is olyan rég költöztették új épületbe az isidet, miért ne lehetne simán kipaterolni őket? A borász iskola talált magának új fenntartót, nem is kell bezárni... miért hagyják?" Mi van? Milyen elméletem okoz neked ilyen fejtörést? Ki hagy és mit? Meg kit miért lehetne kipaterolni? Nem csoda, ha hármasokat fogalmaztál. "A Margit hidas víziód" ez nem vízió, szoktál te informálódni? Ezt többek közt elmondták a TV2-n is. Emlékszel, mikor kidőlt két oszlop a hídon? No amikor azt az ügyet elemezték, az egész híd állapotára is kitértek. Sőt. Akkor is volt róla szó, mikor a 4-es metró építéséről beszéltek. "addig ne vedd már el senkitől a lehetőséget, hogy változtassanak rajta." Kitől vettem el? Nem is tudnám! Ott van az a lehetőség, én, a kis porszem hogy nyúlhanék hozzá? Csak egyszerűen nem látom, hogy moccannának az ügyben. Ennyi.
"Kalati-Nyugati: kérlek, rajzold fel, hogy merre gondolnád, hogy össze kellene kötni őket és magyarázd el, hogy miért olyan égető probléma ez... ugye az átszállós BKV-s blődség az nem volt komoly?" Felvilágosítanálak, hogy van egy delta-vágány MÁR KÉSZEN, amin ugyan személyszállítás nincs, de csak üzemi forgalomban működik. Emellett valahogy meg lehetne oldani a rendes személyszállítást is. És milyen blődség? Tudod, roppantul kellemetlen, amikor tömegközlekedéssel kell átrohanj egyik pu-ról a másikra. A mégnagyobb kellemetlenség, amikor nem éred el emiatt a csatlakozást. Nem kényelmesebb lenne, ha egyáltalán át se kéne szállni? DE. A pestieknek is, meg az utazóknak is. Hogy miért? Az utazóké egyértelmű. A pestieknek pedig talán azért, mert ha még nem figyelted volna meg, elég sokan használják a tömegközlekedést csak átutazásra, és ha ezt megszűntetnék, akkor egy picivel több hely lenne. No nem maga a Kánaán, de egy fokkal azért jobb. "Illetve amik csak simán butaságok: mi az, hogy felszíni meg föld alatti közlekedés?" Sőt, még van légi és vízi közlekedés is. Drága cica, ezeket így hívják. Nem én találtam ki. Bár lehet másképp is csoportosítani. De, ha ilyen óvodás módszer kell, hát tessék: felszíni közlekedés: vonat, autó, busz, villamos, troli, stb. Föld alatti közlekedés: metró, földalatti, stb. légi közlekedés: repülőgép, helikopter, hőlégballon, stb. vízi közlekedés: hajó, komp, stb. Érted? Ezeket külön szokás választani. És mivel problémák elsősorban a felszíni közlekedéssel vannak Budapesten(tudod, autó, busz, vonat, villamos, gyalogos emberkék, kerékpárosok, stb.), azt kéne helyretenni. First of all. Részletezzem? M0 befejezése, villamoshálózat normálissá tétele, utak javítása, stb.
"Multik... gondolom itt pl. - a nem is olyan régen - az Audival kötött kompromisszumos megállapodásra gondolsz... vagy mire is? Mármint úgy konkrétan. Mert nekem ez ugrik be." Miért kell mindig túl nagy dolgokra gondolj? Ez egyrészt egyszerű észrevétel (kevés terméken látom, hogy made in hungary. viszont sokon rajta van, hogy made in poland pl.) Másrészt vannak rokonaim a multivilágban, szal kicsit több infóm van, mint neked.
"Kérlek, mesélj még erről! De ha lehet valami hivatalos források alapján... (esetleg ez csak egy ilyen burkolt zsidózás akart lenni? :))" Zsidózás a nagynénéd vadkörtefája! Hivatalosan erről nem beszélnek ,tudod. Privát infó, családi.
Ezen pedig tényleg nevettem: "ugyanis semmi értemle olyan emberrel vitát folytatni, aki el van kötelezve valaminek."
Akkora pofont kevertél le magadnak, hogy csak na :)
Igen, drága? Akkor kérlek szépen áruld el, minek vagyok én elkötelezve, ha magamnak adtam a pofont? Minek is? Hajrá! Mondjad nyugodtan. Mert én megmondom, hogy te minek, úgy hívják, hogy MSZMP, hja bocsi, azóta elhagytak egy M-t :) és rögtön angyalok lettek: MSZP a menyország kulcsa. :)
"azt se veszed észre hogy egyre kevesebben osztják ugyanazt a véleményt, mint te."
Az új többség nevű kisebbségre gondolsz? Vagy mi? Mert nekem ez csak egy üres frázisnak tűnik
Azon emberek létszáma már a 40%-ot sem éri el, akik támogatják a kormány intézkedéseit. Hallottál erről? Olvass újságokat, nézz híradót, nézz utána az interneten, akárhol megtalálod. Erre gondoltam. Úgyhogy csók. |
Eszter!
Már ne is haragudj, de aszittem beszélgetni szeretnél, nem csak belekiáltani a _te_ igazságodat a világba, aztán csók. Mondjuk ehhez nem ártana figyelni arra is, amit én írok... pl. nem tudom honnan vetted, hogy szerintem olyan "fenejó" lenne a 4-es metró... kikérem magamnak :). Az előző hozzászólásomban azt hiszem leírtam, hogy nem így van. Az, hogy nem benne látom minden rossz okát és minden probléma megoldását, messze nem ekvivalens a "fenejó"-val. Mellesleg ejthetnéd a témát, hiszen te nem a baloldalt akarod mocskolni (:)) hanem az iskolákról beszélni, ehhez pedig - mivel türelmes vagyok, leírom neked még egyszer - abszolút semmi köze. Az EU-s támogatások sem úgy működnek, hogy kérek pénzt, aztán küldenek. Pályázni kell rájuk, aztán a pályázattól függően(!) adnak vagy nem. Nem azért zárnak be iskolákat, mert a 4-es metró veszi el előlük a támogatást... ezen kár tovább lovagolnod. (Tudod, mi megy az adófizetők pénzéből? Pl. népszavazgatások meg persze a szavazat újraszámlálások (per bukott választás/kiírás áf korsz)... na azokat a milliárdokat lehetne másra költeni.)
Valamint tényleg ne haragudj, de ugyan nem cáfoltál meg semmit... az, hogy te ingatlan spekulációra gyanakszol, hát az a te egyéni fantazmagóriád, esetleg alátámasztanád valamivel? Mert pl. az elbírálás alapjául szolgáló statisztikák hivatalosak, az iskolák _saját_ bevallásai alapján készültek (!) (http://www.origo.hu/itthon/20070302sajnalta.html).
Mellesleg az elméleted számomra felvet(ne) több kérdést is: miért pont azokat az iskolákat? Miért így? Hiszen te mondtad, hogy nem is olyan rég költöztették új épületbe az isidet, miért ne lehetne simán kipaterolni őket? A borász iskola talált magának új fenntartót, nem is kell bezárni... miért hagyják?
A maradék (bár ezek még mindig nem tartoznak ide, de te mentél bele):
A Margit hidas víziód... ha nem lesz addig megoldva (tényleg lezárják és egész Budapest közlekedése megbénul, vagy az egész beledől a Dunába, jön a nemzethalál etc.), majd talán akkor visszatérhetünk rá... addig ne vedd már el senkitől a lehetőséget, hogy változtassanak rajta.
Kalati-Nyugati: kérlek, rajzold fel, hogy merre gondolnád, hogy össze kellene kötni őket és magyarázd el, hogy miért olyan égető probléma ez... ugye az átszállós BKV-s blődség az nem volt komoly?
Illetve amik csak simán butaságok: mi az, hogy felszíni meg föld alatti közlekedés? Itt hülyeség a kettőt különválasztani; azért nem metrót építeni, mert a föld felett közlekednek többen??? 1. Ezt megint bizonyíthatnád valami adattal, nem ám ilyen hasra ütök módon :) 2. még ha így is van, ha metróval zsirabb lenne, akkor azzal közlekednének az emberek. Nem az egyiket vagy a másikat kell megcsinálni... nem függetlenek!
Multik... gondolom itt pl. - a nem is olyan régen - az Audival kötött kompromisszumos megállapodásra gondolsz... vagy mire is? Mármint úgy konkrétan. Mert nekem ez ugrik be.
"erről csak annyit, hogy sok embernek fűződik a dologhoz érdeke (no, nagy részüket ne a magyar társadalomban keresd!)"
Kérlek, mesélj még erről! De ha lehet valami hivatalos források alapján... (esetleg ez csak egy ilyen burkolt zsidózás akart lenni? :))
Ezen pedig tényleg nevettem: "ugyanis semmi értemle olyan emberrel vitát folytatni, aki el van kötelezve valaminek."
Akkora pofont kevertél le magadnak, hogy csak na :)
"azt se veszed észre hogy egyre kevesebben osztják ugyanazt a véleményt, mint te."
Az új többség nevű kisebbségre gondolsz? Vagy mi? Mert nekem ez csak egy üres frázisnak tűnik.
V |
és most folyt köv, de zárszó lesz belőle részemről, ugyanis semmi értemle olyan emberrel vitát folytatni, aki el van kötelezve valaminek.
csak a fontossági sorrendedet kéne felülbíráláni (iskola, kórház, felszíni közlekedés, 4-es metró, kormányzati negyed... ha szarban lennél ,melyiktől vonnál el, és mit támogatnál? állíts fel egy fontossági sorrendet), elgondolkodni, hogy az eu-s pénzeket mire is lenne etikus, és népérdek elkölteni (máris nem kéne bezárni semmit, és lenne 13. havi fizu is), és máris egy fokkal tisztábban látnál. csak egy fokkal, mert ettől még nem értenéd meg demszky papa nagyszerű ötletét. erről csak annyit, hogy sok embernek fűződik a dologhoz érdeke (no, nagy részüket ne a magyar társadalomban keresd!), és demszky papa egójának is ad egy löketet.
az iskolákat és a diákhiányos verziódat lent már megcáfoltam, példa is lett hozzá, ha nem lenne elég egy, nyugtasson meg a tudat, még tudnék mondani.
tudod, kettőnk közt annyi a külömbség, hogy én mindenképpen szidom ezt a rendszert, ami most van, mert szerintem ez -akárhonnan is nézzük - gyalázat, te viszont csak akkor beszélnél hasonló hangnemben, ha a fidesz csinálná. akkor ki itt a szemellenzős? azt se veszed észre hogy egyre kevesebben osztják ugyanazt a véleményt, mint te.
ha pedig most véletlenül azt próbálnád meg megmagyarázni, hogy te is kiábrándultál a baloldalból, akkor arra az lenne a válaszom: elég furcsán mutatod.
no páó: bm |
Hi!
Lac, még az előzőhöz: 1. még messze vagy attól, hogy közgazdász legyél. 2. akkor működnének a dolgok, ha az embereknek megteremtenék azokat a feltételeket, hogy dolgozhassanak, és ne arrafelé tereljék őket, hogy elmenjenek munkanélkülire, vagy elküldjék őket, mert úgy nem lesz adófizető, így nem fog működni a gazdaság. Hoppá. 3. a multikat is érdekeltté kéne tenni abban, hogy ide tegyék a gyáraikat, és ne csak a forgalmazó cégeket. Ugyanis ebből is jönne a pénz. De persze nálunk ezek fordítottja van: az embereket nem teszik érdekeltté abbamn, hogy dolgozzanak, a cégek is kivitték a gyáraikat, mert eddig is olyan magas adókat kellett fizetniük, hogy az már nem érte meg. Most meg még rá is tesznek egy-két lapáttal.
Vik: ha valamit nem akarsz megérteni, akkor nem is fogod. Ennél jobban nem tudom a szádbarágni. 1. a Kelenföldi és a Keleti össze van kötve, már bocs, szal miért is lenne abszurd? A Déli pu-ról is a városon keresztül megy egy darabig a vonal kifelé, szóval miről is beszélsz????? 2. többen használják a felszíni közlekedést, és elsősorban ott vannak a gondok, szóval nem értelmesebb dolog lenne azt megcsinálni? Mellesleg, a Margit-hídhoz nem tudom, milyen értelmes dolgot tudsz ellenem felhozni, mikor, ha azt 2008-ig nem javítják meg, akkor le kell zárni, mert életveszélyes. Tudod, hogy milyen közlekedési zűrzavar lenne ebből? És a te fenejónak tartott 4-es metród nem fogja megoldani a helyzetet, ugyanis autók nem utazhatnak metrón :) se buszok, se villamosok, nameg ahhoz a vonalhoz semmi köze. Akkor most mi a fontosabb?
Iskolák: nagyon tévedsz, ha azt mondod, a diákhiány miatt vonják össze. Nem azért. Azért, mert az ingatlanokat el akarják adni. A mi sulinkrűl pl olyan elemzés érkezett, miszerint 52%-os a kihasználtsága. Gondolom, hasonló adatokat kajáltál be te is. Akkor elmonanám, hogy a felvételinél jóval túlhaladták a keretszámot, nem jut mindenkinek kirakat, a termekben nicns elég hely. Ha valóban 50%-os a kihasználtság, akkor minenkinek egy egész nagy padnak kéne jutnia és két kirakat. Nem? De.m
most finito, lejárt az időm... bm |
Hogy egy kicsit beleszóljak:P
Sínösszekötős csak a MÁV által lehetséges....és a keleti és nyugati között meg is fog valósulni!!! Csak mondjuk mire beszerzik az összes engedélyt meg megnyernek pár pályázatot....kb 6 év..meg mire befejezik még 1 év...szal ezzel várhatunk.
CSak ennyit akartam.:) |
Azt kellene megértened, hogy attól, hogy van két veszteséges vállalkozásom és csak az egyiktől vonom meg a támogatást, még nem jelenti azt, hogy kiszúrok a másikkal. Ez nem igy van. Patakon, ha néztél már teológus tablót, akkor láthattad, hogy a tanár/diák arány erősen konvergál az 1-hez, de ahhoz is inkább csak alulról... pedig ott nem középiskolai tanárok tanitanak nem középiskolai fizetésért... és bizony ahhoz, hogy őket ki lehessen fizetni, valahonnan máshonnan kell elvonni, nem igaz? Ha ehhez még hozzáveszed, hogy a tiszáninneni református főtiszteletű fő X bejelentette (kis retorikai túlzás, elegánsan küldött egy levelet :)), hogy sajnos a gimnáziumok tanárai ebben az évben nem kapnak 13. havi fizut (csak diszkút lesz :P), akkor talán te is kicsit jobban látod az érem másik felét. A különbség annyi, hogy az állam most úgy döntött bezárja/összevonja a hasonló intézményeket (wir müssen auf buznyák optimalisieren), ami nálunk nem fog megtörténni.
A metrós példád pedig azért nem vág ide, mert ha figyeltél végig, akkor tudod, hogy azért zárnak be/vonnak össze iskolákat, mert kevés a diák ergo a két eseményhalmaz teljesen diszjunkt. Ezen a problémán khm. valahogy máshogyan kell segiteni :)
Egyébként én is tudom, hogy jelenleg 400+ milliárdról suttognak, de konkrét számok még nincsenek. Nem is lényeges, mint mondtam, nekem sem a szivem csücske, de ha már ez lesz (és nem hiszem, hogy nem, ha már ennyi erőforrást feccöltek bele) legalább megpróbálok örülni neki. Tudom, vannak a "sosem fog a befektetés megtérülni" emberek, de 1. szerintem ez nem igaz, 2. sok embernek kényelmesebb lesz, 3. vannak más szempontok is, mint pl. környezetszennyezés. Fejlesztésnél én valószinűleg a villamoshálózatra voksoltam volna, de mivel nem közlekes vagyok, ezért ebbe ne menjünk bele :)
A pályaudvarok összekötése - ne is haragudj - meglehetősen abszurd ötlet, mégis merre gondoltad, a városon keresztül? Egyébként pl. a Kalatit meg a Délit mintha pont, hogy sinek kötnék össze, nem? Meg a Nyugati sincs annyira messze... mert ha még nehézkes lenne a közlekedés a páyaudvarok között, akkor megérteném, de azért fejleszteni, hogy néhány embernek ne kelljen leszurkolnia azt a pár száz forintot... nos, szerintem még a 4-es metrónál is kikezdhetőbb ötlet, szal ha lehet inkább ne tegyél rendbe semmit... vagy legalábbis ne igy :)
A hidak problémáját majd talán máskor, mert 1. álmos vagyok 2. egyelőre ez csak vizió, majd meglátjuk hogy alakul 3. semmi köze az iskolákhoz (és ha... hm, nem oda akarsz kilyukadni, hogy a "szemellenződ alól kiabáld a monnyonle akasszuk fel!"-t, akkor talán annyira nem is fontos, nem?).
V |
Hi!
Te, mint főfő reálos, nem tudom, miért nem érted, hogy jön ide a 4-es metró. Ezt egyszerűen nem hiszem el, hogy nem vágod az összefüggést: intézmények megszűntetése, összeolvasztása - gazdaság - 4-es metró, kormányzati negyed. Ott középen látod, gazdaság. Egyik oldalon elvesznek, a másikon pazarolnak. Most szerinted mi a fontosabb? Az iskola/kórház, vagy a 4-es metró és a kormányzati negyed? Mert úgy tűnik, az előbbire nincs pénz, az utóbbira van. De ennél világosabban már nem tudom taglalni, innentől kezdve, már csak akkor nem érted meg, ha nem akarod. By the way, ha már rákanyarodtam a 4-es metró ügyére, akkor lenne egy-két észrevételem: 1. az M0 körgyűrű nem fontosabb lenne? Évek óta tökölésznek vele, pedig, ha ebbe fektetnék az energiát, akkor az a budapesti forgalomnak is jót tenne: nem lennének akkora nagy dugók. Az átmenő forgalom az összforgalom kb 30%-át teszi ki az összesnek. Na meg, ha már az EU-ban vagyunk, lassan mi leszünk az egyetlen olyan szerencsétlen ország, ahol nem lehet normálisan keresztülmenni. 2. bizony, én tudok a 4-es metró költségeiről. Pontos számadatom nincs, de több médiumban is hallható/olvasható volt, hogy: az EU-tól kapott országfejlesztési támogatásból épül nagyrészt (igen, ha ezt a pénzt arra költenék, amire való, akkor most nem lennénk ekkora xarban), másrészt a vidékiek adójából, nem a fővárosi önkormányzat pénzén. A másik dolog: ez mind annyi sok pénz, hogy ebből a főváros felszíni közlekedését (az egészet) rendbe lehetett volna tenni. A harmadik: valószínűleg nem lesz így sem elég a pénz és be fog fuccsolni az építkezés. Negyedik: Egy ilyen nagy komplexum (mutatták a tervét, bazinagy) a Móricz Zs. körtérre felesleges, valószínüleg nem lenne eléggé kihasználva. Végül: a 4-es metró helyett gazdaságosabb lenne, ha a fővárosban található 4 nagyobb pályaudvart összekötnék sínekkel, és akkor nem kéne a BKV-nak fizetnünk azért, ha át kell szálljak, mert a vonat át tudna vinni. Sőt! Ugye te is tudsz a Margit-hídról? Azt is tudod, hogy kb másfél év múlva, ha nem javítják meg, le kell zárni. Azt is tudod, mit jelent ez a közlekedésben. 1. miért nem ezzel foglalkoznak? 2. egyszer láttam a tvben, hogy mivel akkorra fogják elérni a Szabadság hidat, amikorra a Margit-hidat le kéne zárni, most nagy a filó, hogy mit is tegyenek, mert egy híd lezárása még csak-csak, nyögve nyelősen, de hagyján! Nade kettőnek a lezárása = botrány! Ergo: itt annyiról van szó, hogy egy-két sógor, koma, jóbarát frankón megszedte magát.
Az iskolánkról meg annyit, hogy két éve költöztették el, 80 millába került, a régi épület azóta is üres. De ezt már írtam egyszer.
Szóval erről ennyit. Deeeeee, ha szeretnéd, a gazdaság rendbetevéséről is tudok írni. :)
üdv: BM |
Ez bölcs hozzászólás volt Vik!!!!
Még annyit hozzáfűznék,hogyha már belekevertük a politikát is a dologba,akkor előbb gondolkodjon el mindenki mit akar, és, hogy az gazdaságilag mennyire kivitelezhető, mert mindenki beszél arról,h fejleszteni kéne, ugyanakkor adót csökkenteni, de persze a juttatásaink is nőjenek.Na mármost ezt közgazdász szemmel nézve (:P) LEHETETLEN!!!!!!!!!!!!!!!!!! De mindenki ígér fűt-fát..és emiatt vannak megszorítások...átszervezések...és Eszter sulija is ezért szív. Szerintem a másik pártnak is lett volna hasonló húzása....csak lehet pont nem az Eszter sulijával,de ez szerintem kormánytól független.Nah csak ennyit akartam. |
Szia Eszter!
Nem értem, hogy miért kevered ide a 4-es metrót, annak semmi köze ehhez. Egyébként már te is használtad a csodás budapesti tömegközlekedést, úgyhogy talán egyetértesz velem abban, hogy nem is lesz olyan rossz dolog (nem tartozik ide, de szvsz a combinók is királyok :)), hátha kevésbé lesznek zsúfoltak a vonalak. Hogy ez mennyibe kerül, bevallom, fogalmam sincs, valószínűleg milliárdos nagyságrendben is jó sokba, de ez nem lehet ok arra, hogy egy – ettől teljesen független - gazdaságtalanul működő intézményt miért ne vonjanak össze egy másikkal, ha az úgy gazdaságosabb. Attól, hogy másra mutogatsz, hogy igen, van itt még egy-két szarul működő dolog (mert hát szerintem is kicsit szent tehénként kezelik a 4-es metró ügyét, de mint mondtam, ez itt nem szempont), még nem jelenti azt, hogy veled valami égbe kiáltó igazságtalanság történne. Legalábbis szerintem. |
látom itt a poénok fognak uralkodni:))
|
Nemzetközi feminista kongresszus. Felszólal egy francia hölgy:
- Múltkor mondta nekem az én Jeanom, hogy éhes, kellene vacsora. Erre én válaszoltam neki: "menj le a boltba, vegyél kaját, fozd meg, lesz vacsora."
Első nap nem láttam semmit. Második nap nem láttam semmit. Harmadik nap láttam, hogy lemegy a boltba, vesz kaját, megfőzte, volt vacsora. Felszólal egy angol nő:
- Múltkor mondta nekem a férjem, hogy nincs tiszta fehér ing. Erre válaszoltam neki: Te, John, menj le a boltba, vegyél mosóport, mosd ki az inget, vasald ki, lesz fehér ing. Első nap nem láttam semmit. Második nap sem láttam semmit. Harmadik nap látom, hogy John lemegy a boltba, vesz mosóport, kimossa az inget, kivasalja. Volt tiszta fehér ing. Felszólal Mari néni Magyarországról:
- Múltkor mondja nekem a férjem: Te asszony, olyan rendetlenség van a lakásban. Én meg válaszoltam neki: Ott a porszívó, porszívózz ki, moss föl, törölgess le, mosogass el és máris nem lesz rendetlenség. Első nap nem láttam semmit. Második nap sem láttam semmit. Harmadik nap a bal szememre már egy kicsit láttam... |
haha!! jól van Lacika, most már ide írok :))) twinkly |
[23-4] [3-1]
|